DOCUMENTACIÓ I TRÀMITS QUE NECESSITO SI TINC UN CERTIFICAT DE DISCAPACITAT I BUSCO FEINA

Està en possessió d'un certificat de discapacitat igual o superior al 33% ens permet obrir una mica més el ventall de possibilitats  a l'hora de trobar un feina, ja que podem acceddir a les ofertes que ofereixen places especifiques per a persones amb discapacitat i també en CET (Centres Especials de Treball).

Cal però, que no oblidis que el fet de tenir una discapacitat no et limita a optar a feines d'aquest perfil ja que si la feina s'ajusta al teu perfil, coneixements o aptituds, pots optar a qualsevol oferta d'empresa ordinària també.

Com ja sabràs, les empreses que conrtacten persones amb discapacitat obtenen unes bonificacions de cara a la Seguretat Social que varien en funció del grau i/o edat de la persona contractada. Per aquest motiu, l'empresa necessitarà que tinguis la documentació actualitzada i hagis realitzat una sèrie de tràmits previs. Això facilitarà i agilitzará la teva contractació. 


QUÈ NECESSITES

La documentació que demanen les empreses habitualment són:

  • Document del SOC conforme estás donat d'alta com a demandant d'ocupació. Per aquest docuemtn cal inscriure's a través del SOC demanant cita prèvia o actualment, arrel del COVID19 la manera més senzilla i ràpida es trucant al telèfon 900 800 046 de dilluns a divendres de 8.00 a 14.00 hores.
  • Certificat de Discapacitat expedit per la  la Generalitat de Catalunya. Si l'has perdut pots dirigirte al Departament de Benestra i Familia perquè us fagin un duplicat

TRÀMITS

Per a la contracatació, l'empresa necessitarà que estiguis inscrit com a PERSONA AMB DISCAPACITAT  a la Seguretat Social.
Actualment, la manera més fàcil i senzilla és omplint el formulari TA1 per a modificació de dades que trobaràs en aquest enllaç

Quan hagis omplert les teves dades, en l'apartat de modificació de dades has de posar que tens CERTIFICAT DE DISCAPACITAT. 

Envia aquest document degudament complimentat per correu eelctrònic, adjuntant una fotocòpia del teu DNI i una fotocòpia del Certificat de Discapacitat.

L'adreça de correu electrònica on s'ha d'enviar el document variarà en funció del teu municipi i de la teva oficina més propera.

Per a persones residents a Vilanova i la Geltrú o a la comarca del Garraf:  barcelona.administracion24.tgss@seg-social.es


Tenir aquests tràmits realitzats i tenir la documentació apunt, pot ser molt facilitador per a l'empresa, així que et pot donar algun avantatge de cara al procés de selecció.














Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COL·LABORA. FES-TE SOCI